Tuesday 24 July 2018

# food review

MY LUNCH BOX

This lunch box deserve a review.

Kita kerja long hours tau. Sometimes 14 jam direct. Masuk pukul 8am, balik 10pm. Mana ada masa nak makan atau keluar lunch. kesian kan?

Tapi kita ni sejenis suka sangat makan homecooked meal. Ada hari yang kita bawak bekal mangkuk tingkat. Kita tak suka makan kedai, cepat muak, mungkin banyak ajinomoto dan perisa kot. Sekali sekala tu boleh la layan. tapi kalau dah hari-hari kita tak sanggup. Boooring!

So, at one time tu kita try google up food COD kawasan Perlis ni. I found one yang menunya nampak menarik dan harga not bad.

RM 6 untuk set lunch, ada nasi, 2 jenis lauk, satu jenis sayur dan buah. Kadang-kadang ada tambahan begedil atau tauhu. Free COD untuk 2 set.

(orang perlis boleh cuba, no phone dan facebook page dia seperti yang tertera)


wow!
murah kan..

Setiap kali  kita kerja direct 2 shift (total of 14 jam) kita akan order dari akak ni. 1 set for lunch at 12pm, 1 set I keep it for dinner at 6pm. Delivery dia memang sentiasa on time. Jam 10.30 memang dah sampai, so i can have early lunch atau brunch terus.

Rasa dia sangat macam homecooked meal. tak ada rasa melekit di lidah, xde terlebih garam ke apa. Macam mak-mak punya masakan. Setiap hari akan ada menu yang berbeza-beza. Serious tak bosan.

And this is my meal today!




Thank you kakak dan abg COD. Usaha anda memberi kemudahan dalam pekerjaan saya.

Love,
Aishah

No comments:

Post a Comment