Friday 22 March 2019

# food review # Pahang

GERAI UDANG GALAH AZIZAH ROMPIN PAHANG

Wow!

Fuhh...habuk...habuk!
Dah berapa lama Aishah tak bukak blog ni...hahaha.

Maaf ya,

Actually kita ada buat draf untuk review gerai udang galah di Rompin. I am so excited to write about it hari tu. So kita dah tulis tajuk siap2, tapi lupa pulak nak karang. After a few hectic week, terus berhabuk blog ni kan.

So, kalau korang masih ingat, kita ada tulis pasal our diving trip ke Tioman here. Back from the trip, one of our friend cadangkan kami singgah makan udang galah. Kalau Temerloh terkenal dengan ikan patin, Rompin pula terkenal dengan udang galah rupanya. oh, i love pahang food...tiba-tiba teringat gulai tempoyak ikan patin panas makan dengan nasi putih. Ya Allah, ngences!

Jeti Tanjung Gemok dah tak jauh dah dengan Rompin tu. Antara kedai udang galah yang terkenal adalah GERAI UDANG GALAH AZIZAH. Korang boleh waze ya nanti.


Kedai Mak Ngah tutup masa kitorang g tu, Tapi orang memang sgt ramai.



Pilihan lauk memang sangat banyak, terutama yang berasaskan udang galah. Harga agak berpatutan jugak. Kalau set makanan untuk 2 org makan dalam RM60-70 kalau tak salah kita. Ada 1 pilihan lauk udang galah, telur masin, ulam-ulam, nasi dan air. 
Tapi kali ni ada orang belanja....oh, bahagia!

Setiap keluarga order satu set.

Kita ngan husband order udang galah masak cili

Yang ni udang galah goreng pedas agaknya ( abaikan muka husband kita yang macam kartun)

Ni saiz udang galah, dibandingkan dengan saizz model...haha, sory KakNor.

Alhamdulillah, semua orang kenyang dan puas hati. Kitorang balik konvoi dengan gembira. Jumpa lagi ya udang galah Rompin. We misses u!

Loves.
Aishah

No comments:

Post a Comment