Monday 6 August 2018

# food review

NASI DAGING BAKAR PERLIS

Nama saja kerja di Perlis,
Tapi tak tahu tempat makan best di Perlis.

Orang negeri lain lagi terer tau. Maka pasrah saja la kita ni. Bukan apa, kita ni bukan jenis nak merayau kalau tak ada teman.

So kebetulan husband datang hujung minggu lepas, kita ambil kesempatan untuk ajak dia makan nasi daging. Kita upah husband sebab tunggu kita meeting lama. kesian dia, dari jam 11am-3pm dia tunggu. Itu pun kita dah lari awal, tak tunggu meeting habis. Husband siap boleh dobi baju lagi.

Perlis ni terkenal dengan nasi daging bakar kalau korang nak tahu. Sebab dia dah bersempadan dengan Thailand. memang sedap perapan daging bakar thailand ni. Ada satu gerai tu sebelah mcD Kangar memang sedap daging bakar dia. tapi cuma jual takeaway je. Dia tak ada kerusi meja untuk kita duduk dan makan.

Satu lagi tempat yang famous kita bawak husband is Gerai Daging Bakar Northalgia Honey Kuala Perlis. Gerai ni dekat je dengan tempat kerja kita, tapi kita tak pernah singgah. Kesian betul kita ni. Banyak di review, memang sedap katanya. So kita pun try lah.

Senang nak cari gerai ni. Cari menara tangki air di laluan lebuh raya arau-kuala perlis. Gerai tu betul2 berhadapan tangki air tu.

Yang menariknya gerai ni menyediakan nasi tambah FREE dan air pun FREE. So korang g kaunter order set nasi yang korang berkenan. Ada nasi daging bakar dan ayam bakar. Ada juga pilihan nasi putih atau nasi kuning. harga set biasa RM 11, dan set special RM 16. Yang special tu daging lebih.

Kita dgn husband order set nasi putih daging bakar biasa. Itu pun daging dia dah banyak melimpah ruah. Sup dia biasa agak tawar kita rasa, tapi sambal dia sangat sedap, cukup rasa Alhamdulillah. Nasi dia sikit je, tapi dia bagi nasi tambah free so, ok lah kan. Air dia free flow, tapi kita advice korang untuyk order air batu asing, sebab nanti air dia dh tak sejuk.

(nasi dia ciput je, tapi nasi tambah dia banyak)

Otherwise keseluruhan meal adalah sedap dan puas hati. Kenyang, boleh repeat. korang kalau datang perlis jangan lupa singgah sini ya.

Love,
Aishah

No comments:

Post a Comment