Monday 6 August 2018

# food review # kisah rumah tangga

ADA APA DI GUNUNG JERAI?

Haaaa!
Ada apa ????

Tak ada apa pun. Kita pergi jalan-jalan sambil dating dengan husband je. Biasalah, bila husband ada memang kita jadi clingy wife. Semua tempat kita nak ajak husband pi.

Semalam kta ajak husband pergi gunung Jerai. Actually tak jauh mana pun dari rumah kita. Dari Jitra cuma ambil masa setengah jam saja. Kita bertolak Jam 5pm, 5.30pm dah sampai.

Memang kitorang target nak tengok sunset dari Gunung Jerai. So the timing was just nice. Bila sampai tu kita ajak husband makan ABC salji di kaki Gunung Jerai dulu. ABC salji ni memang famous dan harga dia murah RM 3 saja. Nak datang sini boleh search ais kacang salji gunung jerai di google maps.


Selain ABC, gerai ni pun ada sediakan makanan lain yang agak berat. Ada set nasi dan sup, dan gulai ikan termenung jugak. Kita order cucur udang dan bihun sup. husband order kueteow sup. Semua sedap dan murah.


Dah kenyang makan baru kita gerak naik ke puncak Gunung Jerai. Jangan risau, korang tak perlu mendaki pun. Naik kereta saja. Tapi, nasib kita tak baik. Separuh perjalanan nak ke atas tu, perut kita meragam. tak tahan sungguh. Itu lah makan banyak lagi kan. Adoiii!
Nasiblah sempat sampai ke tandas di puncak gunung.



(muka lega lepas jumpa toilet)

Kitorang sampai just nice to view the sunset. Sampai dalam jam 7pm. Cahaya matahari dah kekuningan. orang pun tak ramai. We manage to find a spot to sit and enjoy the view. Sangat cantik, Subhanallah!









Habis ja matahari tenggelam , husband cepat-cepat ajak turun, risau nanti gelap bahaya pulak.

Sekejap je kat atas tu, tapi seronok dapat dating dengan suami. hari ni suami dah balik Ipoh. Ada rezeki nanti kita stay satu malam kat sini ya. Birthday treat ke kan...hehe

Love,
Aishah

No comments:

Post a Comment